OPĆENITO O PROGRAMIMA

Primarni 10 satni program, čije je temeljno polazište Nacionalni kurikulum, ima zadaću i cilj utjecati na cjeloviti razvoj i odgoj, usklađen sa individualnim potrebama i razvojem svakog djeteta.  Obogaćen je paletom integriranih programa, kao što su situacijsko učenje stranog (engleskog) jezika, brain gym, program razvoja emocionalne inteligencije, poticanje senzomotorne integracije, ples pisanja, etno eko, atelje i mala škola.

U sklopu cjelodnevnog programa provodi se sa svom djecom upisanom u vrtić kroz uspostavu smislene komunikacije u smislenom kontekstu, uz mnoštvo pjesmica i brojalica (songs and chants) te raznih slikovnica i flashcards, prilagođenim dobi i kognitivnom razvoju djeteta.
Nakon timske procjene, za svakog školskog obveznika ovisno o njegovim individualnim razvojnim potrebama unutar redovnog programa, formira se individualizirani pristup u pripremi za školu. Kroz svakodnevni rad u skupini odgojiteljice u Programu pripreme za školu potiču govorni razvoj, kognitivnu, emocionalu i socijalnu zrelost za školu te grafomotoričke vještine djece školskih obveznika
Emocionalnu inteligenciju definiramo kao sposobnost prepoznavanja osjećaja, kako svojih tako i tuđih, ali i njihova jasnog identificiranja, razumijevanja te sposobnost

njihova kontroliranja. U praktičnom smislu se odnosi na emocionalne i društvene vještine. Usmjerava se na ulogu osjećaja u našem svakodnevnom životu, način na koji utječu na naš razum i ponašanje i kako ih možemo što efikasnije, korisnije, upotrijebiti.

Kod djece potičemo razvoj emocionalne inteligencije kako:

– stvoriti svijest o samom sebi i vlastitim emocijama:  koje emocije imamo, zbog čega se osjećamo tako kako se osjećamo

–  nositi se s emocijama i upravljati njima, posebno onim neugodnim

–  razumijeti osjećaje drugih ljudi, suosjećanje (empatija)

–  pozitivno i prilagođeno surađivati sa vršnjacima

–  razvijati ustrajnost i efikasne strategije suočavanja sa stresnim situacijama

Brain Gym pokreti temeljni je senzomotorički program koji predstavlja niz jednostavnih i ugodnih pokreta koji potiču križno-lateralnu koordinaciju i aktivnost mozga dovode do optimuma, povezuju um i tijelo i poboljšavaju vještine učenja aktiviranjem obiju moždanih hemisfera.

Usklađeno funkcioniranje svih područja mozga dovodi do poboljšanja:

– motoričke koordinacije

-koncentracije, pažnje i pamćenja

-školskih vještina (pisanja, čitanja, matematičkih  i jezičnih vještina)

-organizacijskih vještina

-logičkog mišljenja i razumijevanja

-emocionalne ravnoteže

-smanjuje napetost i hiperaktivnost…

Tijekom igre i kretanja dijete usvaja osjetilne informacije iz okoline i iz vlastitog tijela, u mozgu ih organizira i integrira te na taj način spoznaje svijet oko sebe, uči se pravilnom kretanju, učenju i ponašanju.

Aktivnostima za poticanje senzomotorne integracije kod djece istovremeno se potiče razvoj svih sedam senzornih sustava: vestibularni (kretanje), proprioceptivni (mišići i zglobovi), taktilni (dodir), vizualni (vid), auditivni (sluh), olfaktorni (miris) i gustativni (okus) te usvajanje, povezivanje i usklađivanje svih informacija koje iz tih sustava dolaze u mozak djeteta

 

Program poticanja senzomotorne integracije provode odgojiteljice u skupinama kroz svakodnevne aktivnosti , kao što su:

  • bojanje prstima,
  • igranje s vodom,
  • bosonogo hodanje po različitim površinama
  • prepoznavanje objekata na osnovu taktilnih informacija,
  • učenje održavanja ravnoteže,
  • provlačenje kroz labirinte,
  • prepoznavanje voća i druge hrane na osnovu okusa,
  • igranje “mirisnog” memory i sl.

Ples pisanja je izuzetno uzbudljiva i inovativna metoda vježbanja fine i grube koordinacijeu kojom se uz maštovito crtanje, glazbu, pjesmice, ritmove i igre oblikuje shema predpisanja i početna vještina pisanja.

Primarni cilj ovog programa je da djeca na prirodan i zabavan način usvajaju tečnost i ritam pisanja, te pri tom doživljavaju  radost stvaranja. U Plesu pisanja ništa nije pogrešno. Svako dijete može naći nešto što će ga zadovoljiti, postići uspjeh i stvoriti pozitivnu sliku o sebi

Kroz ovaj program razvijamo ekološku osjetljivost kod djece, razvijamo pozitivne stavove prema okolišu i tradiciji, prema biljnom i životinjskom svijetu, učimo reciklirati, učimo o prirodnim procesima koji nas okružuju.
Iz našeg atelja izlaze prava umjetnička djela.

Atelje je mjesto kreativne slobode, inovativnog istraživanja i razvoja, manipuliranja različitim materijalima, upoznavanja i eksperimentiranja slikarskim tehnikama. Atelje je mjesto međusobne suradnje u kojem djeca sudjeluju u stvaralačkom procesu pri čemu se aktiviraju i razvijaju svi njihovi kreativni, kognitivni i emocionalni kapaciteti.

Proslave rođendana

Ritmika